• Log in
  • 0

    Geen producten in je winkelmand.

Online marketing bureau inschakelen: op naar de top!

ingovandriel
  | 
2 mei 2022

Je bedrijf beter op de kaart zetten met goede marketing? Door een online marketing bureau in te schakelen kan de marketing specialist je veel werk uit handen nemen. Dit scheelt je ontzettend veel tijd die je beter kunt besteden aan je core business. Een online marketing specialist weet alles over de juiste marketing mix die je klanten gaat opleveren. Ik vertel je graag wat een online marketing bureau voor jou kan betekenen, wat marketing precies is en waarom je een marketing strategie nodig hebt. Zo kan jij op zoek naar een marketing bureau dat bij jouw bedrijf past en weet je precies wat je van een marketing specialist kan verwachten!

marketing bureau

Wat is marketing?

Marketing of content marketing is zorgen voor de verkoop van producten of diensten met bepaalde activiteiten. Denk hierbij aan offline marketing in de vorm van flyers of gevelreclame. Tegenwoordig vindt ook een groot deel van marketing online plaats. Online marketing richt zich op het zorgen voor een kwalitatieve online presentatie. Zo moet je website er netjes uitzien en voorzien zijn van de juiste informatie. Als je social media kanalen hebt, dan wil je dat deze dezelfde uitstraling hebben qua vormgeving en dat je een consistente boodschap uitdraagt. Die boodschap moet er natuurlijk voor zorgen dat mensen jouw product of dienst kopen.

Waarom kan je het beste een online marketing specialist inhuren?

Veel ondernemers denken zelf de marketing erbij te kunnen doen. Ze plaatsen af en toe een bericht op LinkedIn en zetten informatie op hun website. Misschien verkopen ze wat en hebben ze nét genoeg klanten. Maar om een serieuze stap te zetten in het ondernemerschap is het verstandiger om je marketing uit te laten voeren door een professionele partij. Ik heb veel ondernemers gezien die een ontzettende groei doormaakten nadat ze de stap hadden gezet om online marketing uit te besteden.

Daar tegenover staan helaas ook genoeg ondernemers die alles in eigen hand willen houden en daarmee bijna de helft van hun tijd kwijt zijn aan het zelf bouwen van een website, in plaats van een websitebouwer inhuren. En die het schrijven van teksten en beheren van social media accounts ook zelf doen. Op deze manier houden ze veel minder tijd over voor hun echte werk.

Bovendien krijgen ze (voor veel harder werken) veel minder klanten binnen. Een marketing specialist kan hier verandering in brengen. Marketing is echt een vak apart. Wil je echt een marketing strategie waarbij alle losse elementen elkaar versterken? Kies er dan voor om een online marketing bureau in te schakelen. Daar zal je geen spijt van krijgen.

Wat doet een online marketing bureau?

Wil je dat een professionele marketing specialist jouw marketing gaat verzorgen? Een marketing specialist huur je in als freelancer of als onderdeel van een algemeen online marketing bureau of internet marketing bureau. In de basis zijn dit allemaal partijen die weten hoe je een bedrijf of product in de markt zet.

Internet marketing bureaus hebben als voordeel dat ze verschillende specialisten in dienst hebben. Ze zijn daarom veelzijdig in de diensten die ze aanbieden. Vaak heb je te maken met een team van verschillende mensen, wat het proces kan vertragen. Wil je snel kunnen schakelen en een vaste contactpersoon om mee te sparren? Dan kan je het beste een zelfstandige marketing specialist inschakelen. Of je uiteindelijk in zee gaat met een marketing bureau of een freelance marketing specialist: de volgende onderdelen geven je een goed beeld van de diensten die ze leveren.

Marketing strategie

Na de intake en het analyseren van je bestaande marketing en informatiekanalen, zal de marketing specialist een marketing strategie opstellen. Hierbij wordt meestal uitgegaan van de marketing mix. De marketing mix bestaat uit de beschikbare elementen om de marketingstrategie uit te voeren: product, prijs, plaats en promotie. Wat wil je in de markt zetten, hoe is de prijs in vergelijking met de concurrentie, waar is het product beschikbaar en met welke communicatie ondersteun je de verkoop? Dit alles in een concrete aanpak noemen we de marketing strategie.

Het is belangrijk dat de marketing strategie zich op verschillende kanalen richt en dat de onderbouwing en gewenste effecten ervan bekend zijn. Met een totaaloplossing en goede online aanpak kan je website ingezet worden om jouw verkoopdoelen te bereiken. Aanvullend kunnen bijvoorbeeld e-mailmarketing en sociale media ingezet worden. Betaalde advertenties zijn ook een interessante optie, hoewel in eerste instantie vooral op zoekverkeer gericht zal worden dat onbetaald binnenkomt. Dit wordt ook wel organisch zoekverkeer genoemd. Het organische zoekverkeer verhoog je met doordachte marketing SEO.

Marketing SEO

Wanneer je de strategie bespreekt, zal SEO een belangrijk onderwerp zijn. Marketing SEO is een onderdeel van de marketing strategie dat gaat over je vindbaarheid op internet. Door je website optimaal in te richten voor zoekmachines zoals Google, verhoog je het aantal websitebezoekers en daarmee de kans iemand een product afneemt. Onder marketing SEO vallen linkbuilding, de technische inrichting van je website en contentmarketing.

Content marketing

Een ander onderdeel van de marketing strategie is de content strategie, waarin de beste aanpak voor content marketing wordt vastgesteld. Dit doet de marketing specialist door het analyseren van de contentbehoefte van je doelgroep. Wat die behoefte is, komt concreet naar voren in de zoekwoorden die relevant zijn. Als je marketing specialist zoekwoordenonderzoek doet, brengt hij of zij de zoekthema’s in kaart die meer verkeer naar je website kunnen trekken. Dan kun je kwalitatieve content rondom deze zoekwoorden schrijven en verzorg je informatie die potentiële klanten graag willen hebben.

Internet marketing bureau inhuren: over marketing consultants

Nu je weet wat je inhoudelijk van internet marketing bureaus kunt verwachten, is het interessant om te kijken naar de verschillende personen waarmee je te maken krijgt. Wanneer je met een online marketing bureau werkt, krijg je een team van medewerkers met elk een eigen specialisme. Je hebt waarschijnlijk het meest contact met de marketing consultant. Dit is meestal de contactpersoon die jouw wensen doorspreekt met het team dat de acties uitvoert.

De marketing consultant is een adviseur die algemeen advies geeft aan bedrijven en ondernemers. Wil je veranderingen aan het uiterlijk van je website? Dan legt de marketing consultant het voor aan de technisch specialist. Daarmee behoudt hij het overzicht en komt elke taak bij de juiste persoon terecht.

De voordelen van het inhuren van een marketing specialist

Een online marketing specialist inhuren heeft een aantal voordelen. Zeker ten opzichte van het inschakelen van een online marketing bureau:

✅ Er is één contactpersoon voor al je vragen;

✅ De internet marketing specialist kan snel schakelen;

✅ Er kan directe uitvoering plaatsvinden van je online marketing wensen.

De nadelen van een marketing specialist

Zijn er ook redenen om juist niet voor een marketing specialist te kiezen? Ik zet ze voor je op een rijtje:

❌ Bij een groot project zal de marketing specialist er langer over doen om te schakelen;

❌ Voor specialistische vragen zal je iemand anders moeten schakelen, bijvoorbeeld een externe webbouwer.

Meest gestelde vragen over een marketing bureau of marketing specialist

Heb je nog vragen over marketing specialisten of marketing bureaus? Ik heb de meest gestelde vragen uitgelicht. Staat jouw vraag er niet tussen? Laat dan gerust een reactie achter. Ik kom dan zo snel mogelijk bij je terug.

1. Wat is het verschil tussen SEO marketing en zoekmachine marketing?

Bij het bespreken van de marketing strategie worden er veel verschillende termen gebruikt, waardoor niet altijd duidelijk is wat er precies wordt bedoeld. Een veel gestelde vraag is dan ook wat het verschil is tussen SEO marketing en zoekmachine marketing. De termen betekenen hetzelfde: het stimuleren van verkoop door middel van het goed inrichten van de website. Daardoor wordt de vindbaarheid in zoekmachines als Google verhoogt. SEO marketing is echter een Engelse afkorting voor Search Engine Optimization. Dat wordt in het Nederlands vertaald als zoekmachine marketing. Hetzelfde, dus.

2. Wat is het verschil tussen de online marketing specialist en internet marketing specialist?

De termen online marketing specialist en internet marketing specialist worden door elkaar gebruikt. Ze betekenen gewoon hetzelfde!

Wat kost een online marketing bureau inhuren?

De kosten voor het inhuren van een online marketing bureau verschillen. Ze zijn meestal afhankelijk van het pakket dat je afneemt en hoe uitgebreid dat is. Bij het inhuren van een freelance marketing specialist zal je minder per uur betalen dan bij internet marketing bureaus. De gemiddelde kosten voor een marketing bureau zijn €100 tot €150 per uur. Voor een marketing specialist moet je denken aan €50 tot €100 per uur. In de praktijk kunnen die kosten wel verschillen. Dit is slechts een gemiddelde.

Artikel uit de categorie:
Marketing

0 Reacties op "Online marketing bureau inschakelen: op naar de top!"

Geef een reactie op dit artikel

© 2024 Oogvoorondernemers. - Powered by Maatos